Een verandering in beweging brengen valt niet mee. Mensen houden over het algemeen niet van het vooruitzicht van verandering. Daarbij zijn veel van onze gewoontes en voorkeuren vastgelegd. Wat we wel of niet lekker vinden, is opgeslagen in onze hersenen en beïnvloed door onze opvoeding.
In de levensmiddelenindustrie zie ik vaak dat men wél wilt veranderen, maar niet goed weet hoe. Voordat we gaan nadenken over het oplossen van de ‘hoe’ in dit verhaal, moeten we vooral eerst kijken naar waar het om draait. Dat is de creatie van een goede smaak, niet zómaar een verandering.
Mijn ultieme doel is om de nieuwe generaties smaakontwikkelaars een andere manier van denken mee te geven. Eerst terugkeren naar de basis van voedselcreatie en ontdekken waarom een ingrediënt is toegevoegd. We zijn vet, olie en suiker gaan gebruiken om onze voeding rijker te maken. Voordat zomaar de suiker wordt weggenomen uit een product moet eerst bedacht worden hoe er op een andere wijze smaak toegevoegd kan worden.
Ga met mij in gesprek en ontdek de mogelijkheden om de innovatiekracht van jouw organisatie te vergroten en je product(en) te verheerlijken!