De ‘geheimen’ van
Innovatiemanagement
Innovatiekracht
Heeft jouw organisatie meer innovatiekracht nodig? Wil je graag je producten innoveren, maar weet je niet goed hoe? Of heb je het wel eens eerder geprobeerd, maar leek het alsof de mogelijkheden hiervoor niet aanwezig waren? Als innovatiemakelaar geloof ik dat innovatie altijd mogelijk is, als je maar op de hoogte bent van de belangrijkste geheimen.
In de tijd dat ik werkzaam ben geweest bij Heinz heb ik deelgenomen aan een innovatieonderzoek van de EMFI. Hieronder heb ik de uitkomsten, de vijftien geïdentificeerde 'geheimen' van innovatiemanagement, voor jou samengevat.
Benieuwd hoe ik jou verder kan helpen met innovatiemanagement?
De vijftien geïdentificeerde ‘geheimen’ van innovatiemanagement
- Meer is niet altijd beter.
- Practice what you preach!
- Mensen maken het verschil.
- Manage pscyhologische valkuilen.
- Bureaucratie is de grootste vijand van innovatie.
- Doorbreek denkbeeldige blokkades uit het verleden.
- Innovatie is niet iets dat je er zomaar even ‘naast’ doet.
- Innovatie is geen kwestie van revolutie, maar van evolutie.
- Innovatie begint en eindigt bij de wensen van de consument.
- Ideeën liggen er voor het oprapen, je moet ze leren te vinden.
- Er bestaat geen kant-en-klaar recept voor innovatiemanagement.
- Innovatie gaat gepaard met risico’s en fouten. Vallen en opstaan dus.
- 'Meeste-stemmen-gelden-principe’ leidt niet tot succesvolle innovatie.
- Heldere missie en kernwaarden dragen bij aan een innovatief klimaat.
- Succesvolle innovatie is resultaat van multidisciplinaire samenwerking.
Bron: EMFI 2004
Benieuwd hoe ik jou verder kan helpen met innovatiemanagement? Neem direct geheel vrijblijvend contact met op! Ik neem graag de tijd om al je vragen te beantwoorden.
Anderen over Puur Veltman
Marc Veltman hoort graag van je
Contact opnemen
Zoek je iemand om met je mee te denken in de productie van smaakvol voedsel of ben je juist geïnteresseerd in onze kruidenmixen? Aarzel niet en neem vrijblijvend contact met me op!